Mitt nya jobb och hem

Nu tänkte jag berätta lite mer om mitt nya jobb och mitt och Sessans nya hem och vardag! Tre dagar efter min student, alltså 8 juni kommer jag och Sessan åka från lilla Rydboholm, Stockholm och åka till stora underbara Tärnö Säteri, Nyköping! 

Jobbet

Jag kommer jobba åt Maria Af Jochnick som äger hela MJ Stables och är unghästutbildare och tidigare landslagsryttare. Maria har utbildat många unghästar för årgångschampionaten i Falsterbo och unghäst-VM med fina resultat. Med hästar som hon själv utbildat har hon representerat Sverige framgångsrikt i både nationshoppningar och världscupen! Så det är alltså ett inriktning hoppstall som blir enormt roligt! 
Min uppgift är att ta hand om hästarna och hjälpa Maria och Isa som är beridare med allt som de behöver hjälp med, vilket blir allt från fodring, mockning, borstning till att ta ut hästarna i hagen och rida!

Anläggningen

Gården som jag kommer jobba på heter alltså Tärnö och ligger i Vrena, Nyköping! Den moderna anläggningen har alla förutsättningar och bekvämligheter som behövs för att driva en proffessionell hästverksamhet. I det stora ljusa ridhuset med måtten 64×22 meter finns en stor läktare, kafeteria och domartorn. Stallet rymmer 24 väl tilltagna boxar, spolspiltor och solarier för hästarna. Allt är byggt under samma tak, även skrittmaskinen som tar 8 hästar finns mellan stalldelen och ridhuset. Till anläggningen hör ett större paddock system med hälften sand och hälften gräspaddockar. Runt paddocksystemet går en galoppbana!

 Stallet  

Skötesplatserna, med eller utan solarium 

        

Gången till skrittmaskin och ridhus  


Skrittmaskinen, inifrån och utifrån 

  

  

  

 

Ridhuset 

  

  

 

Omgivningen med hagarna och sjöutsikt 

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Stallet utifrån 

  

 

 
 

Lämna en kommentar