#notfake

”No one is perfect that’s why pencils have erasers”

Det finns en grej som jag har tänkt på när det gäller att känna press på sig själv, både från sig själv och från andra. Jag själv har känt/känner ibland en stor press på hur jag ska vara och hur jag ska se ut. Jag tänker ofta på hur jag uppfattas av andra människor, i skolan, i samhället och sist men inte minst i stallet och på träningar och tävlingar. Speciellt bryr jag mig väldigt mycket över vad människor tycker och tänker om min ridning, jag vet att jag inte har världens bästa sits och skänkelläge och detta påverkar väldigt hur jag rider. Visst är det bra att jag tänker på att förbättra min sits men när jag koncentrerar mig mer på att rida snyggt än att rida effektivt så blir det inte bra. Jag kommer ihåg att när jag hade Gullan att jag tänker jättemycket på hur jag red och att allt skulle se så snyggt ut men detta ledde ju till att jag inte kunde rida ordentligt och jag ändrade min ridning så mycket från träning till tävling att det alltid gick mycket sämre när jag skulle tävla.

Jag tror att vi i Sverige generellt är ganska avundsjuka och vi ser inte lycka i andras framgång, nu menar jag ju såklart inte att det är alltid såhär men det är den uppfattningen jag har fått bara. Jag tycker att när det går bra för någon annan så ser många ofta något negativt eller avundsjuka för den. Hur många gånger har man inte hört ”ja, men hon/han har ju en bra häst också” eller ”det är ju tack vare hästen det går bra”? Det är ju faktiskt ekipaget i sin helhet som gör att det går bra, inte bara hästen. Det är samma sak med om det går dåligt så är det lätt att man tror att det är ryttaren det är fel på och inte hästen. Det är lätt att tänka såhär: Går det bra för ett ekipage så är det hästen som är bra och om det går dåligt så är det ryttarens fel? Det här tycker jag är fel.

Vi blir väldigt påverkade av vad andra tycker och tänker och det gäller även i filmer. Jag, till exempel måste erkänna att när jag lägger upp filmer på bloggen så har jag plockat ut ”de bra delarna” i filmerna och tar bort ”de dåliga” för att jag inte vill visa de dåliga sidorna hos mig och mina filmer. Det är exakt samma sak när man lägger upp bilder på sig själv på Instagram till exempel, då lägger man ofta på ett snyggt filter på bilderna för att göra sig själv ”lite” snyggare och detta tycker jag börjar bli fel. Därför kommer jag nu börja ändra på det jag lägger upp på Instagram, Facebook och Videofyme och jag kommer lägga upp den ”riktiga” jag och mina riktiga filmer.

Så nu är det slut med att vara fake, dölja sina negativa sidor för ingen är perfekt och alla har vi negativa sidor. No one is perfect, always remember that! 🙂

cjhjd

1089032396_1388196978

 

Lämna en kommentar